Gi deg selv en 14-dagers ren mat-utfordring

Ren mat er blitt enormt populært og skal gi kroppen masse gode råvarer som fisk, kjøtt, haugevis av grønnsaker og frukt. Mange av dem som spiser ren mat melder om økt overskudd og energi, bedre søvnkvalitet, flottere hud og en spenstigere og sunnere kropp. Hovedpoenget med denne livsstilen er å kutte ut salt, tilsetningsstoffer, herdet fett og berbeidet mat slik at kroppen din får alle næringsstoffene den behøver og fortjener.

  • 1 : Velg en dag som passer å starte din 14-dagers ren mat-utfordring.
  • 2 : Pass på at du har alle de redskapene du trenger klart på kjøkkenet.

Her er det du behøver av redskaper :

  • 1 : Skjærefjøl
  • 2 : Visp
  • 3 : Saks
  • 4 : en skikkelig god skjærekniv til kjøtt
  • 5 : målebeger
  • 6 : plastfolie
  • 7 : tregaffel
  • 8 : små plastposer til frysing
  • 9 : store plastskåler til salater
  • 10: bakepapir
  • 11: 12 ulike muffinsformer
  • 12: en stor kasserolle med lokk
  • 13: blender
  • 14: food prosessor
  • 15: masse lufttette bokser i forskjellige størrelser til å pakke lunsj og frokost i pluss en god termos
  • 3 : Handle inn råvarene bare en dag i uken sånn at du sparer penger i tillegg til å leve sunt. Du

behøver rent kjøtt etter egen smak, både hvitt kjøtt og rødt kjøtt, ren fisk, masse grønnsaker

og frukt til både middager, lunsj og smoothies, bønner og belgfrukter og brun ris.

  • 4 : Når du er tilbake fra handlingen så er det en god ide å fryse størstedelen av kjøttet og fisken

i porsjonsposer av plast. Skriv så på ukedagene for alle de 14 dagene på de ulike posene

slik at du lett kan dele maten opp og planlegge middagsmåltidene og lunsjmåltidene iløpet

av hele perioden. Pass også på å fryse ned frukt og grønnsaker slik at du enkelt har oversikten

over ingrediensene til smoothiene dine iløpet av ukene og lett kan finne dem fram når du lager

til den sunne lunsjen din.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *